Over ons - Goldbach Academie

Over goldbach academie

Goldbach Academie

Goldbach Academie is in 2018 opgericht door Paula Swinkels. Tijdens haar periode op de middelbare school liep zij meerdere keren tegen het onderwijs aan. Stressvolle toetsweken, deadlines en docenten die vertelden dat je de stof maar uit je hoofd moest leren. Dat moest anders kunnen. Daarom heeft ze Goldbach Academie opgericht. 

Bij Goldbach Academie bieden docenten het hele plaatje. Dat betekent dat we niet alleen met leerlingen naar de lesstof kijken maar daarnaast ook vertellen waar de lesstof vandaan komt en waar de stof voor gebruikt wordt. Op die manier is het logisch waarom we leren wat we moeten leren. Daarnaast besteden we veel aandacht aan plannen en de structuur die komt kijken bij het beantwoorden van opdrachten. Maar ook het vergroten van het zelfvertrouwen en de zelfstandigheid. Wij vinden dat net zo belangrijk als vakinhoudelijke kennis. Door deze vaardigheden te combineren met vakinhoudelijke kennis heeft de leerling alle tools om mee aan de slag te gaan. Iedere leerling is welkom, ook als je moeilijker leert, faalangstig bent etc. Wij begeleiden je daar graag in. Samen leggen we een stevige basis!

Ons team

even voorstellen

Paula Swinkels

 Paula is enorm gedreven en weet leerlingen positief te motiveren en hun eigen succes te laten ervaren. Door de jaren heen ontwikkelde zij haar eigen manier van lesgeven waarmee leerlingen al snel goede resultaten behaalden. Momenteel studeert Paula Wiskunde aan de universiteit Leiden en is zij bezig met het schrijven van een wiskunde examentraining boek dat gebaseerd is op haar lesmethode.

Van leerling tot leraar

Als je mij in 6 vwo had gevraagd wat ik zou gaan studeren dan had ik zeker geen wiskunde gezegd.” 

Gezakt
Tot en met 4 vwo ging alles goed, ik haalde mooie cijfers en begreep de lesstof goed. Maar toen in de 5e klas het niveau wat hoger werd begon de druk toch echt toe te nemen. Veel huiswerk, toetsweken en ingewikkelde stof zorgde ervoor dat ik mijn examens in 6 vwo niet haalde en zelfs een 3,3 voor wiskunde had. Ik belandde overspannen thuis en besloot niet meer terug te gaan naar school. Ik kon het niet opbrengen om nog meer toetsen te maken. De laatste toets die ik maakte eindigde in een paniekaanval met een black-out als gevolg. 

Alle tijd
Toch heb ik leren altijd leuk gevonden. Thuis had ik alle ruimte om opnieuw door de lesstof heen te gaan en me daarin te verdiepen. Er was niemand die deadlines stelde of op een hoog tempo door de lesstof heen ging. Ik kreeg ineens plezier in leren en het viel me op dat er veel verbanden waren tussen verschillende hoofdstukken. Steeds meer stukjes begonnen op hun plek te vallen en ik merkte dat ik mijn eigen manier van toepassen ontwikkelde en niet altijd het boek volgde. 

Cum laude 
Mijn hele kijk op vakken leren veranderde. Ik kreeg kriebels om weer terug naar school te gaan en ik heb mij weer bij een middelbare school ingeschreven. Wat heb ik dat jaar een plezier gehad. Voor geen enkele toets hoefde ik nog te leren omdat ik de toetsstof begreep. Elk nieuw hoofdstuk was een verrijking van voorgaande hoofdstukken, alsof je elke keer een nieuw puzzelstukje krijgt waardoor de stof nog logischer en vollediger wordt. Dat jaar is het jaar geweest waarin ik alle tijd heb genomen om de stof mij eigen te maken en om vaardigheden te ontwikkelen zoals plannen en hoe met toetsen om te gaan. En daar stond ik, aan het begin van de zomer, met mijn diploma in mijn hand waarop stond dat ik cum laude geslaagd was met een 9,9 voor wiskunde.

Coachend lesgeven
Na het halen van mijn diploma ben ik wiskunde gaan studeren en heb ik mij ingezet om alle leerlingen te helpen die tegen het onderwijs aanlopen. Mijn doel is om leerlingen anders naar de lesstof te laten kijken zodat ze plezier krijgen in het leren en hun zelfvertrouwen groeit. Ik geef leerlingen de ruimte om de stof te ontdekken, vertel informatie die in het boek mist en ontwikkel lesstof zodat ze veel kunnen oefenen. We werken niet alleen aan vakinhoudelijke stof maar ook aan vaardigheden zoals plannen, hoe je teksten leest en ze vervolgens interpreteert en hoe je vragen beantwoord. Tijdens een les zal ik continu vragen stellen om de leerling uit te dagen en nemen we alle tijd en ruimte om de lesstof eigen te maken.

Bob Swinkels

Bob is altijd bezig achter de schermen. Is er een probleem? Bob lost het op. De afgelopen jaren heeft Bob zich ontwikkeld op het gebied van webdesign, programmeren en ICT. Daarnaast heeft hij fijn mechanische techniek gestudeerd waardoor hij hardware kan ontwerpen en realiseren. Deze vaardigheden zet Bob in om lesmateriaal te ontwikkelen en software te schrijven voor Goldbach Academie.

Webdesign, programmeren en ICT

Mijn passie ligt in het creëren van technische oplossingen. Webdesign, programmeren en ICT zijn vakgebieden waar ik mij thuis in voel en waar ik vaak mee bezig ben. Daarnaast heb ik een grote affectie met het onderwijs. Ik vind het belangrijk dat binnen het moderne onderwijs voldoende aandacht wordt besteed aan de (computer) technische vaardigheden. Deze zijn vandaag de dag bijna onmisbaar zijn in deze maatschappij. Daarom sta ik volledig achter het principe van SterkSlagen.nl en werk ik met veel plezier aan het continue verbeteren van onze diensten.